Pages

3 Ekim 2013 Perşembe

Kısa Bir Tatilin Uzun Bir Yazısı...

Kısa Bir Tatilin Uzun Bir Yazısı
Bizim minikler suya bayılıyor. Yaz sıcaklarında çete olup banyo kapısı önünde toplanıyorlar “bıdı bıdı” yapacaklarmış :) zavallı anneanneleri onları banyoya sokana kadar kapı önünden ayrılmak, ikna olmak bilmiyorlar. Yaz sıcaklarında günde üç defa yıkadığım olmuştur. Sabah uyan hadi elini yüzünü yıkayana kadar sok banyoya rahatlasın, öğlende çok sıcak, uyku öncesi  rahatlasınlar,bazende akşamüzeri :) hadi bu da anneden olsun banyosu yaptık. Bazen küveti doldurup oynamalarına izin verdik. Sudan hiç çıkarmazsan gıkları çıkmaz, çıkar bizi demezler. Su olsun yeter onlara.

Çocuklar ile tatile gitmek, onları deniz ile tanıştırmak en büyük hayalimdi :) Doğdukları kış, sabahlara kadar uyumadığım el kadar bebeklerle ilerde yapacağımız tatillerin, onlar ile gideceğimiz gezmelerin hayalini kurdum durdum :) Bu yaz tatilimiz için Ayvalık  - Altınoluk vs. gibi bir tatil yerinden tutarız bir pansiyon gideriz maaile hem biz rahat ederiz hem hepimize değişiklik olur diye düşünmüştüm. Fakat hesaba katmadığım bir durum oldu ve 1 yaşlarını geçtikten sonra Ömer ile Elif’i araba tutmaya başladı. 20 dakika -30 dakikadan sonrası çocuklara işkence.  Başlıyorlar kusmaya :( Bu durumda bizim araba ile yolculuk yapmamız imkansız oldu, üstelik arabada bir süreden sonra çok sıkılıyorlar, ağlıyorlar. Ve benim araba ile gideceğimiz tatil hayallerim suya düştü.
Arabalı yolculğumuzdan bir kare :)
Ömer ile Emir oto koltuğunda, Elif kucağımda.
  • 2 veya daha fazlası çocuk -bebek varsa aile odasında kalmanız gerekiyor ve aile odası çoğu otelde ya yok ya az sayıda var erkenden rezervasyon yapmak gerekiyor.
  • 2 oda satın alalım bir odaya 2 bir odaya 1 park yatak koyalım diye düşündüm fakat 2 park yatağın bile sığmadığı odalar var mutlaka öncesinden otele sığar mı diye sormak gerekiyor.
  • 2 park yatak veririm üçüncü yatak yok diyen rezervasyon görevlileri; 1 bebeği yanıma alırım napalım 3 beş gün idare ederiz dediğinizde bebeği yanınıza almanıza yatırmanıza izin vermiyorlar???
  • Bazı oteller hava alanına çok uzak maliyete hava alanı-otel ulaşım bedelini de eklemek gerekiyor.
  •  Hava alanına yakın olup denize çok uzak, denize yakın ama hava alanına uzak, denize yakın ama önünden anayol geçen karşıya geçmeniz gereken, deniz taş olup girmesi zor olan oteller var. Tek tek konuşup iyi düşünmek lazım.
Bu duruma uçak ile yolculuk yapıp hava alanına çok uzak olmayan bir otelde güzel bir tatil yaparız diye çözüm buldum, üstelik tatil köylerinde ve tatil beldelerindeki otellerde 0-6 yaş ücretsiz diye biliyordum. Öyle biliyordum ama maalesef öyle değilmiş.

Eşim, ben, kız kardeşim olmak üzere 3 yetişkin 3 bebek için tatil yeri bakmaya başladım. ETS turun web  sitesinden tarihleri girip -  3 yetişkin fiyatını hesapladım uyar uymaz bakarken beğendiğim bir otel için ETS tur çağrı merkezini aradığım da öğrendim ki  0-6 yaş 2 bebeğe kadar ücretsiz,eğer 3 bebek varsa oteller 1 yetişkin ücreti ekliyorlar. :) Hadi hayırlı olsun vatana millete :)
Bebeğin hiçbir maliyeti olmadıklarını onlarda biliyorlarmış ama kural böyleymiş.
Çok otel aradım çok otel sitesi gezdim veeeeeeee öğrendim ki:
Tam 3 hafta boyunca otel, tur firması sitelerini hatmettim. İşin içinde çocuklar olmasa yok istemiyorum tatil filan öncesinde daha çok yoruldum, tatilden soğudum.  Uygun otel olmayınca kiralık apart otellere baktım ama üzerine yemek masrafını ekleyince aynı oluyor. Üstelik 3 bebek ile en az 3 öğün yemek hazırlama telaşı da cabası.

Neyse efendim en sonunda bir tur firması üzerinden Ölüdeniz’deki Akdeniz Beach Hotelin bilgilerine ulaştım. Otel görevlisi bayan üçüzleri öğrenince çok heyecanlandı ve yardımcı oluruz aile odasında kalabilirsiniz dedi. Aaa süper, fiyat da fena değil hava alanına yakın e Ölüdeniz’e yürüme mesafesi daha ne olsun hem otelin fotoğrafları da sitelerde süper görünüyor dedikkk ve yaptık rezervasyonu. Gidebileceğimiz tarih aralığı için olabilecek en uygun fiyat için uçak biletlerini de aldım, başladık tarihin gelmesini beklemeye.

Tatile 1 hafta kala oteli aradım, hani biz rezervasyon yapmıştık şu tarihlere şu fiyattan şu kadar kişi, gelmeden bir teyit etmek istedim diye veeeee öğrendim ki benimle konuşan kız işten ayrılmış :) rezervasyon bilgisinde  bebeklere dair bilgi yok . Rezervasyon fiyatı da farklı. Zaten bir sorun çıkmasa şaşıracaktım.
Neyse otel yetkilisi ile görüştük öyle böyle derken yardımcı oldular anlaşılmış fiyat üzerinden anlaştık. 3 park yatak istediğimi belirttim. Buradaki hatam ilk görüşmelerimi mail ile yapmamam yada yazılı konfirmasyon almamam, bu da kulağıma küpe olsun.

Ve hazırlıklar başlasın:
Daha önce belirtmiştim. Eski bir yönetici asistanıyım.  Organize olmayı severim ve genelde iyi bir organizatörüm :) Zaten durum böyle olmasa 3 çocuk onların tüm ihtiyaçlarının karşılanması , alışverişler, ev ve iş.. yani her şey çoktan patlamıştı buna eminim :)

Bundan önceki tatillerimizde de bavulları ben hazırlardım, kendi hazırladığım bir "Tatile giderken yanınıza almanız gerekenler" listem vardı , çıktısını alıp listeyi kontrol ederek kapatırdım bavulları. Bebeklerim ile tatile giderken de, internet denizinde yüzüp, yanıma almam gerekenleri aklıma geldikçe yazıp güzel bir liste oluşturdum. İşte bu listeyi aşağıda görüyorsunuz, işinize yarayacağını düşünüyorum, en azından fikir verir :)

Tatil Hazırlıklarınızı yaparken önereceğim bir konuda yanımızda götüreceğimiz ilaç, güneş kremi, bebek kremi, yağı gibi sıvı şeyleri taşırken dökülmelerine karşın strech filme sarmanız. Ben tüm ilaç ve bakım malzemelerini bu şekilde sarıp, fermuarlı çantama dizdim. Hem aradığıma hızlıca ulaştım hem de sorunsuz götürüp getirdik.
Ve Geldi çattı beklenen tatil günü...
Bebeklerle uçak yolculuğu:
29 Ağustos Salı günü 10:50 uçağı ile Dalaman uçtuk. 3 yetişkin 3 bebek. Uçuş öncesi çağrı merkezini aradığım, üçüzde yan yana oturmalıyız diyip durumu anlattım. Pegasus havayolları yetkilisi check-in işlemlerini havaalanında yaptırırsanız yan yana oturmayı rica edebilirsiniz diye bilgi verdi.  Fakat havaalanına gidince ; her sırada ancak bir bebek olabilir kuralı olduğunu söyleyip ard arda koridor kenarına koltuklarımızı verdiler.

Yolculuğumuz genel olarak iyi geçti. Emir bende, Ömer babasıyla , Elif ise teyzesi ile uçtu.

Yolculuk öncesi kitaplar aldım ilk defa uçakta gördükleri için ilgilerini çekti oyalandılar. Elif giderken de dönerken de maşallah iyiydi. Teyzesi ile sohbet etti, kitaplarına baktı.

uçakta bir küçük Ömercik
Emir bendeydi, giderken de dönerken de uçağın kalkış anında emzirdim. Emerken uçuşun ilk yarım saati uyuyakaldı rahat ettim :) Dönüşte pilotun anons sesine uyandı nerede olduğunu anlayamadı korktu verdi yaygarayı, sonra sakinleşti. Uçağın camından dışarıyı izledik. Anlamsız ve derin bir beyazlık, sonsuzluk içinde derin anlam içeren :)

Ömercik için ise “Yaramaz Tombi” demek istiyorum. Evdeki en uslu bebek dışarıda en yaramazı oluyor yahu. Giderken babasında mik mik durmadı, araştıracak illaki onu ver bunu ver.. Neyse ki dönüşte Ipad verdik eline,  gelene kadar oyun oynadı oh dedik.

Dalaman Havaalanı , uçağı bekliyoruz
İnişlerde ve kalkışlarda su içirdik biberonla. Bu arada bir sırada yan yana olmaz dediler ama dönüş uçuşunda eşimin yanındaki koltuklar boştu, uçak kalktıktan sonra yanına geçmemize izin verdiler. Kim doğrusunu yaptı anlamadım. Ayrıca ek bir bilgi bebeklerin en ön koltukta uçmaları yasakmış :)

Uçakta yanınızda bulunsun:

• Emzirme önlüğü
  • Su
  • Kitap, oyuncak
  • Atıştırmaklıklar
  • şarjı az olmayan Ipad, Iphone :)
Bir de hava alanından canım arkadaşım Şirin'ciğim ile karşılaşmam mı, eşi sürpriz tatil ayarlamış minik CAN'ları ile eşine :) bu vesile ile görüşmüş hoş bir hava alanı pozumuz olmuş oldu :)

Uçak yolcuğu sonrasında hava alanından otele Vito minibüs ile ulaşım sağladık. Diğer alternatiflerden hem daha uygun hem daha rahat oldu. Otelimiz bitiminde Belcekız Plajı olan sağında Ölüdeniz Parkına girişi kalan ana yol üzerinden Ölüdeniz 10-15 dakika yürüme mesafesinde lokasyon olarak süper fakat bildiğimiz pansiyonun bir tık üstü çıktı. Odada yerler fayans fakat halı yok, temizlik vasat banyo-tuvalet birleşik ve çok temiz değil;mümkün olduğunca az vakit geçiriyorsunuz.  Bebekler yıkayınca yatağa koymak dışında çere yok yoksa kayıyorlar. Ufak bebeğiniz -çocuğunuz varsa bu oteli önermem.
Yemekler, ikramlar içerik anlamında iyi. Personel çok güler yüzlü, ilgili. Ama benim için büyük hayal kırıklığı oldu.

Sabahın 6-30 -7:00 si gibi uyanmayı adet edinen bizimkilerin tatilde de bu alışkanlıkları değişmedi. Kahvaltıda, pekmez, ceviz, bebek ekmeği, peynir, sütünü ben aldım. Sadece yumurtayı restauranttan aldım. Öğle yemeklerinde tatile geldiğimiz sabah 5 de uyanıp pişirdiğim kıymalı sebze türlüsü yemeğini 3 gün yediler bitince milupanın yemeklerinden aldım. Meyve püresini hazır kavanozlardan yedirdim. Muhallebi yerine Aptamilin sütlü-pirinçli muhallebisini hazırladım yedirip uyuttum.

tatilin ilk akşamı araba uyuya kalan masum yavrularım
Tatilde odaya uyumak dışında hiç girmedik diyebilirim. Kahvaltı sonrası genelde denize gittik, deniz sonrası uyku, yemek ve havuzda geçirdik vaktimizi.Sudan çıkmadan :)

Öğle sıcağında odadan çıkmak istemediğimizde ise balkonda vakit geçirmeye çalıştık.

BELCEKIZ PLAJI: Otele en yakın olan halk plajıydı Belcekız Plajı denizin rengi mükemmel olmasına rağmen, çok dalgalı. Tatilin ilk günü etrafı tanımaya çalışırken gittik ama daha sonra gitmedik. Deniz kenarı taş. Bebek arabasını ilerlemiyor uzakta bırakıp yürümek lazım, üstelik bastığınızda biraz ayağınız içeri geçiyor böyle olunca yürümek zor, hele ki çocuklarla. Bir daha gitmedik bu plaja. Bunun yerine Ölüdeniz'e gittik.

Otelimizde bir çocuk bir büyük havuzu vardı. İstanbul'lardan kalkıp taaaa Muğla'ya gidip denizi geçtim otelin havuzunda bile yüzemedim. Çocukları havuzda bırakamadım yada uygun zaman olup bir fırsatım olduğunda da annelerini yüzerken görünce ortalığı bir birine kattılar :)

Bu aradaaaaa benim için güzel anılardan biri de  Elif'e, bana ve Aslı Teyzesine birer bileklik aldık :) Kız oldu da bileklik takıyor benim kızım. Hem de bilekli ne kendi çıkarıyor ne de benim çıkarmama izin veriyor :) Çıkardığı görünce "nerde anne nerde nerde" diyor.
Elif'e aksesuara çok özeniyorum ama kardeşleri çektiğinden takı, toka, küpe işleri ne zaman nasıl olacak bilemiyorum.

EN BÜYÜK TEŞEKKÜR TEYZEMİZE: Tatil boyunca çocukların peşinde koşan beslenmesinden, uyumalarına, eğlencelerinden,oyunlarına her şeye kendi canı gibi canından öte koşturan teyzemize sonsuz teşekkür. Hatta bazen benim yaptıklarımı beğenmeyen :) canım kardeşim iyi ki varsın. Büyüsün Ömer & Elif & Emir de inşallah seni tatile götürü teyzesi...
Ve geldik tatil yazımızın sonunaaaa; Efendim Ömer & Elif & Emir'i koy arabaya saatlerce yürü ne gıkları çıkıyor ne huysuzluk kalıyor. Çocuklarım evde çok sıkılmışlar dışarıya bayılıyorlar. Akşam saatleri çok huysuzlandıklarında oturttuk arabalarına çıktık yürüyüşe. Hem güzel, temiz açık hava hem bizim içinde çok keyifli oldu.  Evet benim için çok yorucu oldu ama evde olunca az mı yorucu ?? en azından bebeklerim bir müddet de olsa deniz, güneş, havuz keyfi yaptı. Daha ne isterim.

İnşallah seneye daha güzel bir yerde, bu sanırım güzel bir yerde kiralayacağımız ev olur daha geniş kadro ile  daha uzun bir süre tatil yapma şansımız olur :)