tatil, deniz , güneş, kum - - - - Ömer & Elif & Emir

 YAZA AZ KALA, YAZ TATİLİ YAZIM :)

Ne kadar uzun zaman oldu yazmayalı, yazamayalı. Uzun süre yazı yazamamış olmamın çok geçerli nedeni var ama konu keyifsiz. Az daha vakit geçsin onu da yazarım herhalde  ama şimdi güzel anılardan bahsedelim.




Yazamadığım zaman süresinde yazıp paylaşmam gereken en önemli konulardan biri yaz tatilimiz :)))
Bu sefer geçen seferkinden farklı olarak çok daha kısa sürede organize edilip karar verilmiş, çok daha ucuza getirilmiş, çok daha keyif alınmış bir tatil geçirdik Erdek Ocaklar Köyünde.

Malumunuz benimkiler su kuşu. At suyun içine kalsınlar akşama kadar. Suyu, denizi çok seviyorlar. Durum böyle olunca çocukları denize sokmadan yazı bitirmeye gönlüm el vermedi. Geçen yaz itibariyle arabamız olmadığından, İstanbul'a yakın, 3 çocukla otobüsle gidip gelinebilecek yerleri araştırmaya başladım. Tekirdağ, Kocaeli, Kefken, Kerpe, Erikli derken bir yakınımızın her yıl gittiği Erdek, Ocaklar köyü alternatifi belirdi. Erdek'in havasının astım hastalarına iyi geldiğini duymuştum. Tam bu sırada Ömer'im de çok ağır bir astım atağı geçirip,doktorumuz Erdek'in havasının iyi gelebileceğini söyleyince Erdek'e gitmeye karar verdim.
Erdek - Ocaklar köyü; Erdek Otobüs garından kalkan minibüslerle köye varmanız yaklaşık 10 dakika sürüyor. İstanbul - Erdek otobüsle yaklaşık 5 saat. Konaklama  için pansiyonlar  yada köylüler evlerini gecelik kiralanıp ev ortamında konaklanabiliyor. Minibüsten iner inmez sizi karşılıyor ev sahipleri, ve sahil yol boyunca da büyük  pansiyonlar var. Ev yada oda hangisini tercih ederseniz tutmak kolay.
Ocaklar köyü hala "köy" tadında. Bir kere çok ucuz bir yer. Büyüğünden küçüğün en az 10 tane market var. Evde yapacağınız market harcamasını tatilde yapıp sadece konaklama masrafı ile güzelim denizin tadını çıkarabilirsiniz. Sahil yolu kenarındaki kafelerin, marketlerin de fiyatlarına "tatil yeri" pahası eklenmemiş.  




Denizi çok temiz  ve sığ. Deniz kenarı kumsal, tam çocuklu aile tercihi yani :) Hani geçen yıl bebeklerle gitmek için yana yakıla aradığım denizden  Çok dalgalı olduğu günlerde yosun yada deniz anası geliyor ama bir kaç saate temizleniyor. Zaten çocuklarla kıyıda deniz kenarında vakit geçirdiğimizden hiç sıkıntı yok.



Gelelim tatilcilere; genelde çocuklu aileler. Bursa ve Balıkesir'den gelen tatilcisi çok. Kadınların tek başına rahatlıkla tatil yapabileceği bir mekan olduğundan. Genelde iki arkadaş anne çocuklarıyla, eltiler yada arkadaşlar  vardı tatile alıp çocuklarını gelen.  Tüm gün deniz kıyısında geçirince içimiz kıyılınca yan şezlongdaki aile gözleme ikram ediyor, sen bebelere dondurma almaya gidince tüm çocuklara alıyorsun, dalga gelip eşyaları götürecekse kimin bakmadan toplamaya çalışıyorsun, güneş kremi sürülmemiş çocuk varsa annesinden izin alıp yanmasın diye sürüyorsun, böyle bir garip iyilikler görüyorsun aaa insanlık ölmemiş diyorsun.  Ego yok, kapris yok tek dert var hazır gelmişken kafa dağıtalım.

Tatilin ilk günü kahvaltı sonrası  11 gibi denize gidip 2 gibi döndük bir şey anlamadık, 2. gün öğle uykusu ve yemek sonrası 4 gibi denize gittik yine olmadı. Ve madem 3-5 günlük tatilimiz var öğle uykusunu bir kaç günlüğüne pas geçebiliriz kararını vermemizle başladık tatilden keyif almaya :)

Öğlen 12- 13:00 gibi vardığımız sahil kenarında akşam 5-6 ya kadar kaldık. He daha da çıkarmasak hiç sorun yok kalacaklar. Üstelik hani öğle uykusu uyumadıklarına ve tüm gün denizde yorulmalarına rağmen "dur bakalım kaçta sızacaklar" sorusunu da gece 23:00'e ben zorla uyutana kadar uyumayarak güzelce yanıtladılar. Yok benimkilerin öğle uyumasa akşam erken uyuma hiç uyutmazsam sızma huyları yok, olmuyor olamıyor. 

   

Yemeği tuttuğumuz apart evde annem pişirdiğinden sıkıntımız olmadı çocuklara  temiz temiz ne yedirdiğimi bilerek, bol bol yaz meyveleri ile destekleyerek sıkıntı yaşamadım. İkiz arabamızı elden çıkarmıştık. Giderken tek kişilik bebek arabamızı almıştım yanımıza.  Arabaya iki çocuk + elimizdeki tüm çantaları yükleyerek arabanın canına okuduk. 

  


TATİL SONRASI ÜÇÜZ ANNESİ ÖNERİSİ:
  • Otobüs yolculuğu çocuklar giderken sabah 6 otobüsüne almıştık süper kararmış, aç olduğundan midesi bulanmıyor, sıcak rahatsız etmiyor otobüs tenha oluyor. Dönüşte 13:30 otobüsüne almak büyük hataymış bir daha gidersem de dönersem de sabah erken saatlerde.
  • Huggiesin mayo bezlerini bir iki kez kurutarak giydirebilirsiniz. Denenmiştir yıpranmıyor :)
  • Bebek arabası şart.
  • Az  kıyafet, mutlaka sırt çantası.
  • Aşağıda görmüş olduğunuz oturma yerinde çapraz bantı olan deniz simiti süper. Çocuk dengede kalıyor, diğerlerini kullanamadık devriliyor içince. Bu simit ile  kendi başına da su üstünde kalabiliyor. ( Happy Center - marketten aldım.)

Bu arada elbette çocuklarımla beraber bu güzel tatili geçirebilmemizin kahramanı annem ve kardeşim.  Başta annelik ve anneannelik yükü tatilde de olsa değişmeyen, azalmayan annem, yedirdi, yıkadı, çekti çevirdi bizi. Aslıcık teyzemin çocuklardan bir an ayrılmadı sürekli ilgilendi. İkisine de sonsuz teşekkürler.
Bir de unutmadan geçen yıl verdiğim tatil listesi vardı: onun linki de bu yazımda( http://caniminucu.blogspot.com.tr/search?q=tatil)  şimdiden aklımızda olsun yaza ne kaldı ki şunun şurasında :)

Sevgiler,
Sultan

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Sanırım o keyifsiz konuyu tahmin ettim. Umarım ben yaniliyorumdur. Ben de ikiz annesi oldum, şükür. Yazilarini hep takip ettim, cok bilgilendim, teşekkürler. Görüşecek vakit bulabilirsek mail adresim melda06@msn.com

trend dedi ki...

uzungöl tatili hakkında bilgi verirmisiniz çok teşekkürler şimdiden gördüğüm kadarıyla karadeniz hakkında bilgi yyok

Ömer Elif Emirin Annesi dedi ki...

Yanılıyor olmanızı dilerdim, ama büyük ihtimalle tahmin etmişsinizdir. Artık çocuklarla 4 başımızayız :) Umarım onlar için güzel günler ve anılarla dolu yazılarımın devamı gelir. ilk fırsatta size yazarım. Selamlar, Sultan