Pages

2 Ağustos 2012 Perşembe

Emzik Konusu, Önemli Konu!

Okuduğum forumlarda deneyimli anneler; bebeklere farklı model emzik alıp beğendiğini emene kadar deneyin diyordu. Ben de bebekler doğmadan önce silikon, kauçuk, kiraz, yassı, damla, damaklı model aldım. Yine her zamanki gibi Ebru'ya sordum hangisi iyi diye. Aventin yassı silikon emziğini önerdi. 

Hastanede bebeklerin kuvözdekaldığı dönemde emzik veriyorlardı. İlk başlarda idealist anne emzik vermeyeyim de damak yapıları bozulmasın dişleri yamuk çıkmasın diye düşündüm. Etrafımdaki bebeği hiç emzik emmeiş annelerin "hiç emzik almadı veremedik versek rahatlardık "yakınmalarını da hiç anlamadım. Çünkü bebek emziği atıyor başlıyor ağlamaya gel bana  emziği geri ver. O atsın sen ver defalarca defalarca olunca bunun düşmeyenini icat etmediler mi daha bu uzay ağında diye Norveçli bilim adamlarına sitemlerimi gönderdim. Bir diğer konuda evdeki 10 adet emziğin biz arayınca bir tanesinin bile olmaması. Yahu nereye gidiyor o kadar  emzik bilmiyorum.  Streil mevzusu da var; neredeyse her kullanımda steril edip verdik. İlk başta birbirlerininkini karıştırmıyordum ama onun sonu yok kim ağlıyorsa hangi meme boştaysa veriyoruz. 
Bugün 7 ay 3 haftalık olduk. Emziği sürekli emmiyorlar emdirmiyoruz. Sadece uykuya dalarken istiyorlar.  Sallanarak ve  emzik  ile uyumaya alışkınlar. Her şey iyi giderken Emir emziği bıraktı. 4 aylık gibiyken parmak emmeye geçti. Emziği almıyor. Uykuya geçerken ağlamaya başlayıp yüzünde gezdirdiği parmağını şip diye bulunca tam bir susturucu gibi uykuya geçiyor.Doktorumuz bebeğimizin özgür seçimi olduğunu ve engellemememiz gerektiğini söyledi bakalım ne kadar sürecek.

Üçüz Annesinin Önerisi:
  • Philips Avent Yassı Silikon Emzik

0 yorum: