Pages

2 Ağustos 2012 Perşembe

Doğum Fotoğrafçımız Nazan Erden


İnsan bir şeyi çok isterse onunla imtihan olurmuş derler...
Benim görüşüm; insan bir şeyi çok istiyorsa gerçekleşene kadar umut etmekten dua etmekten usanmamalı. Olmaz diye bir şey yokmuş. Hayatımda en çok istediğim şey anne olmaktı, sonrasında dilediğim bir iki konu daha vardı ama onlarda ümitsizdim hiç değişmez öyle gider sanırdım. Meğersem olmaz olmazmış.. Herşey olurmuş... Şaşarak izlermiş insan hayat denen filmini... İşte bu film geçip giderken arada çekilmiş bir kaç film karesi insana hatıra kalırmış...

Dileğiniz gerçekleşene kadar uzun vakit geçerse işte o zamanı hayaller besliyor. Öyle olursa böyle olur, o olursa bunu yaparım gibi. Doğum fotoğrafçılığını ilk evlendiğim yıl duymuştum. Çok beğenmekle beraber bu zamana kadar nasıl kimsenin aklına gelmedi diye de düşünmedim değil. Yıllar yıllar geçtikçe fotoğrafçı sayısı da arttı, fotoğraf çektirip paylaşan arkadaşlarımın sayısı da. Benim gibi media meraklısı fotoğraf çekme çektirmeyi seven biri için nasıl önemli olduğunu yazmama gerek yok sanırım.

Hamileliğimde doğum fotoğrafçıları ile yazışıp paket fiyatları ve içeriklerini öğrendim teklif aldım. Üçüz bebek beklediğimi söyleyince kötü sürprizler olabilir diye çekmeyi önermeyen fotoğrafçılar oldu, kötü deneyimleri olan oldu, nasıl olur bilemem diye oldu çok net olmadı kaldı.

Sonra hastanede öğrendim ki Medipol Hastanesi doğum fotoğrafçısı olarak sadece Nazan Erden ile anlaşma yapmış ve sadece ona izin veriyor. NST çekiminde yardımcı bayan çekilen fotoğrafları gösterdi broşürü verdi. Nazan Hanım'ı aradım, uzun uzun konuştuk. Onun da üçüz olduğu için endişeleri vardı ama doğum için önceden öngörülen 12 Aralık'a randevu aldık. 

06 Aralık akşamı ben kontrol için doktora gidip aniden sancılanıp apar topar sezeryana girerken; illada doğmasınlar bir kaç gün kalsınlar diye hüngür hüngür ağlarken; Doğum fotoğrafçısını çağıracak mıyız diye sorulunca doğum sancıları, korku, moral bozukluğum ile istemiyorum dedim ağlayarak. Nerdeee istemiyorum; fotoğrafçı olsun diye nasıl can attığımı sonra ne kadar üzüleceğimi biliyorlardı bizimkiler. Ameliyata giderken tam odadan çıkışta yetişti bize Nazan Hanım. Hazırlanış anını, asansörle gidişmi veee Ömer & Elif & Emir'imin doğum anlarını çok güzel çekti bizim için. Hayatımızın en özel günü fotoğrafladı. Ben ameliyathanedeyken bebeklerin kuvöz ile yoğun bakım katına gidişini, o arada tüm dostlarımızın toplanış onları izleyişini; annemin, babamın, kardeşimin, abimin, dostlarımızın ilk defa bebekleri gördüğü anı, annemin gözyaşları içinde ağlayışını, benim kireç gibi bem beyaz renkte odaya dönüş anımı ve bekleyen dostlarla buluşma anımızı fotoğrafladı. 
Bebekler; ben hiç göremeden  direk kuvöze girdiklerinden ertesi gün Nazan Hanım'ı arayıp; fotoğrafları getirseniz de bebekleri görebilsem dedim. CD yapıp getirdi. Bu sayede ben de miniklerimi ilk kez hastane odasında bilgisayar ekranında görebildim :) Selvi demişti çok güzeller diye... Çok güzellermiş gerçektende.
Normalde paket içindeki ertesi gün hastane çekimi için ise bebekler yoğun bakımdan çıkıp, 1 aylık olduklarında doktor muayenesi sonrası evimize gelip çekti. Öyle güzel ve özel pozlar oldu ki. Çok güzel hatıra bu beşimiz için de.

Nazan Hanım gerçekten işini çok titiz yapan biri. Empati sahibi, her şeyden önce anne. Onun tarafından fotoğraflanmak da bizim için güzel bir şans oldu. Teşekkür ederiz Nazan Erden...

Üçüz Annesinin Önerisi:
  • Nazan ERDEN http://nazanerden.com/

0 yorum: