Pages

19 Mart 2013 Salı

Mama Ekipmanları

Mama Sandalyesi Pozlarımız
Ek gıdaya geçiş ile bir yeni ihtiyaçlarınız çıkacak. Bunlardan başlıcaları mama sandalyesi, kaşık, oyuncaklar ve temizlik maddeleri.
 Tek bebek olsalar yada mutfağım mama sandalyelerini alacak kadar geniş olsa yemeğin sadece mutfakta yenileceğini öğretmek için  yemeklerini mutfakta yedirirdim . Mama sandalyesine sadece mama yiyecekleri zaman oturtuyoruz. Yani oraya oturduklarında yemek yiyeceklerini biliyorlar. Genelde hep 2 kişi olduğundan, mamalarını hazırladıktan sonra aynı anda iki bebeğe yedirmeye başlıyoruz. İlk bitirenin yerine de üçüncü bebeği besliyoruz. Yazarken yada okurken kulağa çok prosedürsel gelse de artık çok pratiğiz hızlı bir şekilde bitiyor beslenme saatleri.  Genelde yemek yerken ellerine bir oyuncak ile almayı tercih ediyorlar.

Mama Yerken En Çok Oynadıkları Oyuncaklar

Ek gıdaya ilk başladıklarında Fisher Price Mama Sandalyesi Oyuncağı Renkli Dostları elimizden düşüremedik. Sallandığında ses çıkaran ve döndükçe üzerindeki oyuncaklar da dönen bu oyuncağı çok sevdiler. Aylarca kullandık. Kesinlikle önereceğim mama sandalyesi oyuncağıdır.





Doğum günümüzde hediye geldi bu saat. Çok sevdiler, hele hele Ömerciğin ilgisini çok çekti. Yemek yerken bu oyuncağı ile oynamayı çok seviyor. Bir gün üç gün beş gün olmayınca oyuncağın şarkısı hepimizin dilinde " tikiti tikiti takk saate çıktı fare, çalınsa saat fırladı fare tikiti tikiti tak :)))






Mama Sandalyesi
Mama sandalyesi alırken dikkat etmeniz gereken konulardan biri ayaklarının tekerlekli olması. Yoksa sandalyeyi taşıma çok zor. Sonrasında oturma mesafesi ile ön masası arasında mesafenin derin olması. 
Bebekler doğmadan önce Chicco mama sandalyelerini çok severdim. Renkleri ve desenleri çok çekici. Mama sandalyesi almamız gerekince her zamanki gibi fiyat - kalite performans araştırmasına girdim, tek eksiği mikili çikili desenleri olan ve fiyatı çok daha uygun olan Kraft Idol Mama Sandalyesini aldım. Ön ve arka ayaklarında da tekerlek var. Çok rahatlıkla taşınabiliyor. Çocuğun oturduğu yer ile önündeki masa mesafesi derin kemerini bağlamadan da oturtabiliyorum. Sonrasında kısa bir süreliğine Chicco marka mama sandalyesi ödünç aldım arkadaşımdan, sandalyenin tekerlekleri yok, üstelik güvenlik nedeniyle tabana gelen yer kaymayan özel plastik. Sandalyenin yerini değiştirmek istediğinizde taşımak zorundasınız. İçimde kalmadı yani, Kraft daha kullanışlı :) 
Sonra Sağolsun İpek'cim  utanıp sıkılarak elimde bir mama sandalyesi var yer tutuyor ihtiyacın var mı acaba diyince mothercare mama sandalyemiz oldu. Gayet işimizi görüyor iki mama sandalyesi ile devam ediyoruz hayatımıza :)

Mama Kaşığı 
Tupperware Çatal - Kaşık Setim
Aptamil Silikon Kaşık 

Bebeklere mamayı plastik - silikon kaşık ile vermeliyiz. Çünkü metal kaşık onların o yeni çıkan yumuşacık dişlerine zarar veriyor.Ayrıca biberon ve anne memesinden sonra bebeğin beslenmek için ağzına giren bu soğuk şey onun ek gıda geçiş sürecine daha uzun sürede alışmasına neden oluyormuş. Uzmanlarımız böyle demiş. Uymak lazım :) ilk başlarda başka marka kaşık aldıysam da kullanamadım. Saplar uzunnnn, içleri düz. Sonra neyse ki Tupperware in kaşığını keşfettik yeteri kadar çukur ve sapı norma boyutta :)  Daha sonra Duyguda Aptamilin kaşığını gördüm hem silikon hem çukur hem ideal boyutta. Kaşık mamalarının yanında hediye olarak veriyorlar. Şimdi bu kaşıkları kullanıyorum süpperler.

Aptamil Silikon Kaşık
Bebeklerin Ağızlarını Silmek için: Ultra Prima marka  ıslak mendil kullanyorum. Mendilleri güzelce yıkayıp el ve ağızlarını siliyorum.

Yemek yedirdiğiniz kaşık ve Kaseyi Yıkarken; Ben deterjan kullanmadım; hemen bol su ile yıkadım. Deterjan kalmasından da böylesi daha iyi. 
Ma Maaaa İsterizzz

Üçüz annesi önerisi:
  • Tupperware Çatal - Kaşık Setim
  • Milupa silikon kaşık
  • Kraft İdol Mama Sandalyesi
  • Fisher Price Mama Sandalyesi Oyuncağı Renkli Dostları
  • Fisher Price Saat

1 yorum:

Bi Sağlık dedi ki...

en iyi mama sandalyesi hangisi için hemen sitemize göz atın