Pages

10 Haziran 2013 Pazartesi

Aşı, Aşı,Aşı 3 bebeğe aynı günde

 

Yenidoğan - bebek bakımı ile ilgili blog yazılır da AŞI konusuna yer vermeden geçilir mi? Hem de üçüz bebek ise elinde ateş ölçer  - ateş düşürücü ile ilaç ile geceler boyu nöbetler tutulmuşsa. Her aşı sonrası bir sonraki aşının  stresi basmışsa.

Hamileyken internetten üçüz bebek ile ilgili bilgi toplamaya çalışıyorum hiçbir yerde özel bir blog , yazı ya da kitaba ulaşamadım. Ancak Kadınlar klübundeki forumlarda benden önce üçüz bebek sahibi olmuş deneyimli anneler ile benimle bebek beklerken gebelik haftası ilerde olan anneler ile bilgi paylaşabiliyoduk, bebekleri izin verdiği sürece :)
Uzman TVden çoğul bebek bakımı ile ilgili video izlerken bir bayan çoğul bebek bakımı sıkıntılarından birinin de aşılar olduğunu söylüyordu. Üç bebek de ateşlenir, üçü de ağlar, üçü de huzursuzdur. 


Bebeğe aşı yapıldıktan sonra birkaç gün yıkamak yasak. O nedenle aşı günü bebeklerin üçünü de yıkayıp gidiyorum. Bir de bu aşı günlerinin 3 bebek +3 yetişkin tas tarak toplanıp çantalarla hadi git, hadi hastanedekilerin meraklı sorularına yanıt ver,  arabaya bin arabadan in ağlayan bebeyi sakinleştir, ağlamayanı uzaklaştır kısmı var ki o da ayrı bir tiyatro :)

İlk ay yapılan Hepatit B aşısında değilde 2. ay kontrolümüzde yapılan bir sürü aşı sonrası anladım ne demek istendiğini :( Elimde ateş ölçer ve fitil sabaha kadar bir o bebek ateşi ölç bir bu bebek ateşi ölç sabahladım. O minnacık bebeklerimin sonrasında onları koruyacak ama şimdilik çok fazla gelen bu mikroplarla savaşlarında çaresiz kalmak çok zor. İşte bu sebepten her aşı günü benim için ızdırapdı. 

Aşı sonrası ateşlenme için doktor Paranox S fitil yazıyor. Yarım olarak bebeklere vermek gerekiyor. Bazı anneler fitili yanında götürüp aşı esnasında hemen  yapıp ateş çıkmadan önlem alıyormuş. Ben ateşin çıkmasını bekleyip seyrine göre ilacı vermeyi tercih ettim.

Bebekler büyüdükçe işte böyle aşı gibi bir çok zorluklar bitse de, yeni dönemin yeni zorlukları çıkıyor. Biliyorum ki annelik görevim bir ömür devam edecek, okula giderken de mezun olurken de, evlendiklerinde de bir ömür;görevim gözlerimi kapamamla bu dünyada sonlanana kadar. Yani aşı konusundan buraya da gelebildim ya kendimi seviyorum :)

Bir de Sağlık Bakanlığı aşı takviminde henüz yer almayan ROTA aşısından bahsetmek lazım. Rota virüs enfeksiyonları tüm dünyada yaygın görünen , özellikle 2 yaş altındaki çocuklarda akut ishale neden olan bir enfeksiyon.  Ağız, dışkı, solunum yoluyla bulaşan bu virüs, okul, kreş gibi toplu yaşana alanlarda salgın olabiliyor. Virüs oyuncakların, eşyaların üzerinde olabiliyor.  

Rota aslında çok tehlikeli bir virüs fakat aşı takviminde yer almaması ve yaptırıp - yaptırmama ailenin inisiyatifine bırakılması nedeniyle önemi tam olarak anlaşılmış değil. İşin maddi boyutundan da bahsetmek lazım. Hele ki 3 bebek olunca aşının maliyeti az değil. Ama etrafımda bebekleri ROTA nedeniyle hastanede yatmak zorunda kalan tanıdıklarım oldu ve aşının yapılması konusunda çok rahat karar verebildik. Ben risk almayı pek sevmem, bu konuda çok riske atılacak bir şey olmadığından aşıyı yaptırmanızı öneririm. 

Geçtiğimiz Cumartesi günü 18. ay Hepatit A ve Karma aşımızı olduk. Bu aşı Sağlık Bakanlığınca aşı listesine yeni dahil edildi. Bundan sonraki ilk aşımız 6 ay sonra 2 yaşında olduğumuzda sonrasında 5. yaşımıza kadar aşımız yok, bu günleri görebildik ya çok şükür :) 

Aşının ateş yapma ihtimali vardı ama ateş de kırgınlık da olmadı, sadece Emir uykuya geçerken çok mızmızlandı ve ağladı; Calpol şurup verdim rahatladı, uyuyabildi. Bir aşı macerası daha böylelikle atlatılmış oldu.

Bu linkten Sağlık Bakalığının Çocukluk Dönemi Aşı Takvimine Ulaşabilirsiniz: http://www.thsk.gov.tr/tr/dosya/bulasici-hastaliklar-db/asi/asi_takvimi_2013.pdf

Kontrole  -  Aşı olmaya giderken Unutmayın:
  • Bebeğin Nüfus Cüzdanını yanınıza almayı unutmayın
  • Aşı Kartını almayı unutmayın
  • Aşıdan sonra bir kaç gün bebeği yıkamak yasak olduğundan bebeğinizi yıkayıp götürün

0 yorum: