Pages

10 Temmuz 2012 Salı

Alsak Alsak Ne Alsak...

Bebekleri beklerken yakınımdakiler ne olur ne olmaz diye düşündüklerinden olsa gerek, aman bir şey alma, alışveriş 1 saatlik iş bir dükkana girer alırız dediler hep. Gitgide ağırlaşan hamileliğimde ne o 1 saate imkan kaldı, ne de gönlümce bebeklerime alışveriş yapabildim. Ama yıllarca bebek sahibi olmak isteyen ben, etrafımda herkesin bebeği olmuşken zaten kafamda alacaklarımı yapacaklarımı planlamıştım, internetten yaptım bir çok alışverişimi. 

Bebeklere aldığım ilk şey Chiccodan krem rengi bir hastane çıkışı oldu kız da olsa erkek de olsa giyebilir diye. Kimseye de göstermeden sakladım yorum yapmasınlar diye. Belki annelik içgüdüsü ama ben bebeklerime bir şey olacağını hiç düşünmedim, odalarını hazırlarken de 3 beşiği birden aldım, hep 3 bebek için hazırlık yaptım içim ferahtı gerisini Allah'a emanet ettim. Onlar hazırlıkları tam yapıp başımıza bir şey gelirse çok üzüleceğimi düşünürken ben hazırlıkları eksik yapıp başıma bir şey gelirse önceden bunu çağırmış olacağımı düşündüm. Aman bir "Bebekler doğsun da, yüzlerini görelim de" diyen aile büyüleri beni ne kadar üzdüklerinin farkındalar mıydı acaba.

Yine de bebeklere çok yeni şey almadım. Olsun zamanla alırız denildi öyle yaptık. Bebekler doğmadan gelen hediyeleri, benim aldığım bir kaç kıyafeti yıkadık. Bir baktım ki tulumlar bodyler minimum 50 cm yenidoğan bedeni ama benim minnaklar 50 cmden az doğacak. Prematüre hastane çıkışlarını gördüm e-bebek de 3 adet sipariş ettim. Prematüre takımlar alt- üst ayrı olur ve giydirmesi çok kolay bebeği hırpalamadan. Diekcim 3 tane daha premature takımı aldı bize. Emine ,Şeyma, Ebru teyzeleri de mothercare early-born  erken doğan çıtçıtlı  body ve tulumlarını aldılar. Evden çıkamadım ama ilk giydiği kıyafetleri istediğim gibi  oldu içimde kalmadı.

Kıyafet konusunda yapabileceğim bir diğer öneri de; bebeklere bakmaya gelenler hediye olarak  kıyafet getiriyor, çok kıyafet hediyede gelir diye düşünülebilir, ama bizde öyle olmadı zaten 4 ay eve ziyaretçi girmesi yasaktı. Bu da göz önüne alınması gereken bir konu :)

vvveeeeeeeeeeee Battaniye...

Aslında battaniyeyi ayrı bir yazıda özel olarak yazacaktım ama hadi konu bölünmesin yazayım buraya. Ben ki tekstil manyağı insan. Bebeklerden önce havlu ve nevresim delisi biri için bebek battaniyesi ne kadar önemli olur artık siz düşünün :)

Bebekler için 10 adet penye battaniyemiz, 3 adet annemin ördüğü orlon battaniye (dışarı çıkarken sarıyorduk.) ve 6 adet  kadife battaniyemiz vardı. Biz bebekleri güzelce giydirdikten sonra kundak gibi penye battaniyelerine sardık. Hem çok ufaklardı, kucağa almak tutmak kolay oldu hem gerçekten çok üşüyorlardı. Hele ki Emir. En düşük kilosu olan oydu. Evin ısısını 30dan 27-28 e düşürsek gece ağlama krizlerine giriyordu, annem alıp güzelce battaniyeye sarsın susuyordu. Şimdi yazdıkça o günlere geri dönüyorum zormuş çok zor. 

İlk aylarında altlarını açar açmaz fırsatı kaçırmayıp açık hava rahatlığıyla işediklerinden :)  bol battaniye gerekiyor. Ayrıca bebeklerden fırsat bul onları yıka ütüle zaman geçerken hemen hazırdakileri kullanmak güzel. 
Bebeklerin kıyafetlerinin Dalin sıvı sabun ile yıkadık, hala da öyle. Sanki toz sabun sıvıya göre daha artık kalır gibime geliyor. Kokusunu da seviyorum lekeleri de çıkarıyor. Çok çıkmazsa kosla döküyorum, öyle yıkıyorum.

Üçüz Annesinin Önerisi:
  • Tüm alınanlar %100 oamuk olmalı.
  • Prematüre Hastane Çıkışı: En az 5 adet.
  • Tulum+eldiven+şapka takım - en az altı tane 
  • Mümkünse mothercare marka çıtçıtlı body - 7li early-born paketlerden en az iki tane + 1 tane newborn paket.
  • En ufağından %100 pamuk çoraplar
  • Ağız Mendili: Hazırları da satılıyor ama yumuşak pamuklu beyaz tülbenti mendil boyutunda kesip güzel güzel oyaladı annem. Yaklaşık 20 tane mendilimiz vardı. Özellikle biberonla beslerken çok işimize yaradı.
  • Banyo Havlusu %100 pamuk 
  • Banyo Havlusunun içine ince tülbent. Banyo havlusundan önce bebekleri ona sarıp havluya sardık. Suyu daha hızlı emiyor.
  • Deteryan: Dalin Sıvı Sabun
  • Battaniye - kış işe en az 9 tane penye

0 yorum: