Tebrikler Hamilesiniz….




Tebrikler Hamilesiniz….
İşte bana bunu diyen kimse olmadı, ne “acaba” diye test yaptırdım ne de “sürpriz” oldu bize. Tam tersi korka korka, okuya üfleye, dileye isteye kan testi verip geldim işe. Eşim  beni işe bırakıp sonucu almaya gitti, kalbim ağzımdan çıkacak gibi açtım telefonunu “ haydi hayırlı olsun" demesi hala kulaklarımda. Hemen betahcg değeri sordum 9. gün 624 olunca "aaa Tolgaaa ikiz olabilir demiştim, bilmişim :) Ama surprizzzz 2+1miş meleklerim…

26 Mayıs 2011 - 11:00 randevusunda soğuk bir ultrason odasına ilk defa görüntüleniyordu 3 minik melek, hepimize sürprizzz diye bağırıyorlardı adeta. Hem de öyle büyük bir sürprizdi ki öyle böyle değil. Oda neydi öyle 3 kese… Yani üçüz. Yok canım daha neler, yani ben bir tanesinin hayali ile günlerimi geçirirken üçüz mü :) 2 hafta sonra tekrar bakalım genelde bir kesenin içi boş olabiliyor diyordu doktorum ama gözümün önünde minicik kesecikler günlerce gitmedi.  2 hafta sonra tekrar kontrole  gittiğimizde görüyoruz ki tüm keseler dolu :) İçi dolu olsa da biri gelişmeyebilir  2 hafta sonrayı bekleyelim diyor yine doktorumuz 2 hafta sonra 08 Haziran günü  kalp atışlarını dinliyorduk aynı soğuk odada… Yerde miyim gökte mi, nasıl olacak bu iş bilemeden, üstelik etrafımda tanıdığım bir tane bile üçüz çocukları olan aile olmadan… 


Her üçüz anne adayına önerildiği gibi redüksüyon ( bir bebeğin gelişiminin durdurulması) önerildi, siz bunu bir düşünün kararırınızı verin denildi, karar alırken yardımcı olması açısında tüm riskler teker teker dizildi boncuk gibi, 25 hafta öncesi doğumda ölürler, 25-28 arası sakat kalır, 28'i görürsek ne ala, 28-30 arası risk azalıyor. 32 mükemmel sonrası çok şükür deriz.  Haydaa bir dakika ne aldırması , ne sakatlığı ne erken doğumu. Daha hamileliğime yeni yeni sevinecekken bu kadar kötü senaryolar boğazımda düğümleniyor. Ama bir an bile düşünmeden zaten çizilmiş olan yolumda yürümeyi tercih ettim, teslim oldum Rabbime emanet ettim...Rabbim ne uygun görmüşse görelim dedik.

Üçüz bebek hamileliklerinde 2li 3lü 4lü test yapılamıyor. İşlerinde uzman riskli gebelik uzmanları detaylı ultrson ile tek tek  baş, kalp, kol, bacak, parmak, mide, batın, omurilik, vs vs tüm ölçümler yapıyor. Biz de 11 Temmuz günü 12+3 iken gittik Bağdat Caddesindeki tikican kliniğe; üç bebeğin her birine bu ölçümler yapılınca saatlerce kaldık orda, ölçümler tamamlanamayınca 10 gün sonrası için randevumuzu aldık.  Muayene esnasında annenin tam karşısındaki duvardaki kocaman LCD den görüntüleri izleyebiliyorsunuz.  Öyle ultrasonun minicik ekranından bakmaya çalışamya gerek yok, bundan sebep diyorum tikican diye :)  Ölçümler esnasında bebeklerden biri erkek dedi Arda Bey. O kadar doğal o kadar öylesine söyledi ki. Biz kendimizi 16. haftada cinsiyet öğrenmeye hazırlamışken;  erkek miiiiiiii diyecekken ikinci bebeğin de erkek olduğunu söyledi :) 2 tane erkek evlat, hay maşallah. 2 oğlumuzun olacağını öğrenerek ayıldık merkezden :) Üçünci bebeğimiz 16. haftaya kadar bekletecekti bizi. Yarım kalan ölçümler için 2 hafta sonrasına randevumuzu alıp beklemeye başladık. Cinsiyet öğrenmemizin yanı sıra;  daha da sevindiricisi tüm ölçümlerimiz çok şükür ki 3 bebeğin de sağlıklı olduğunu gösteriyordu, tüm ölçümler normaldi. Hatta tek bebekli bir hamilelikte olması gerken boy ve kiloda ilerliyorlardı. 

 3. bebeğin cinsiyetini öğrenebilmek için can atarak bekledim ve 5 Ağustos 2011 günü yine soğuk bir ultrason odasında Elif’imi öğrendim…  Dur bakalım hımmm aa evet, kız bu dedi doktorumuz. Evet, Kızım oluyor kızım… 2 erkek bir kız.. Allahım ben bu haberi duyunca ağla ağla gözler şişsin :) ne kadar mutlu olmuştum. Dua ile sabır ile beklemeye devam…

Üçüz bebek hamileliği, tek bebeğe göre 3 kat fazla hormon olacağından çok zor geçeceğini önceden biliyordum. Öyle bulantım öyle kusmam oldu ki sabah 8 de ofiste masa başına gelene kadar 6 defa kusuyordum. Su içsem su geri çıkıyor, yemek zaten yiyemiyorum. Tuzlu sarı leblebi, çubuk kraker gibi midemi bastıracak şeyler ile geçiştiriyordum. En büyük şansım hamileliğim yaz aylarına denk gelmesiydi çünkü meyve yiyebiliyordum. Sanırım meyve nedeniyle hastanelik olmadım.Meyve ile ayakta kalabildim.  17. haftaya kadar işime devam edebildim. Servis kullanamadım eşim işe getirdi, götürdü. 4 aya kadar tek bebek gebeliği sürecinde devam etti ama ne zamanki organlar oluşup bebekler kilo almaya başladı :) işte o zaman çok hızla büyümeye başladı karnım.

15 Ağustos akşamı işten gelip eşimin yemeğini hazırlayıp ancak uzanabildim ki su gelişi hissettim telefonlar, telaş ile 10 dakika içinde hastanedeydim, endişe edecek bişey yoktu ama tahlillerde  kanda da enfeksiyon çıkınca 2 gün hastanede yatmak zorunda kaldım. Ve sonrasında doğum yapana kadar doktor dışında sırt üstü yatarak geçti, her güne gün ekleyip haftaların artması için dua ederek.



Ve 06 Aralık 2012 günü 20:18- 20:19 -20:20 saatlerinde doğdu Ömer&Elif&Emir'im; benim miniklerim, annesinin kucağına gelip kokusunu alabilmek için günlerce küvezde beklediler, sonrasında kavuşup evimize kapanıp hem zor, hem hem zevkli, hem yıpratıcı, hem unutulmaz ama buram buram bebek kokan günler geçirdik.

Bu blogu açmamdaki en önemli neden; kendi hamileliğimde çok ihtiyaç duyduğum; özellikle bebek bekleyen üçüz yada ikiz anne adayları ile deneyimlerimi paylaşabilmek. Ben hamileliğimde "üçüz"  hamilelik, doğum, bebek bakım ile ilgili bilgilere çok ihtiyaç duydum. Ne bir kitap ne bir blog vardı faydalanabileceiğim;  umarım bizim deneyimlerimiz yazdıklarım bir şekilde, bu konuda birilerinin işene  yarar :)

0 yorum: