Pages

10 Temmuz 2012 Salı

Hastane Çantası


Tek Bebeğe Çanta - Üç Bebeğe Valiz
Hastane çantası değil de hastne valizi demem daha doğru olur :) hazırlarken yine forumlardan çok faydalandım. Anne için çantaya koyulacaklar tamam da, bebek kısmında zorlandım. Bebekler doğduklarında direk  kuvözemi giderler, yoksa yanıma gelebilirler mi bilemediğimden; yine de annemle bebeklerin kıyafetlerini ve battaniyelerini vs hazırladık ama kuvözde kaldıklarından hastaneye götürmedik. Çünkü onlar için bu hazırlıkları yapmak bile bana mutluluk verdi. Minnacık eldivenler, şapkalar, tulumlar, hastane çıkışları, penye battaniyeler, annemin ördüğü ca'nım battaniyelerini güzel güzel yıkadık. Siz de üçüz bebek bekliyorsanız önerim 28-29 hafta itibariyle yavaş yavaşşşş çantayı hazırlamak..

Hastane çantamda benim için neler vardı:
Gecelik & Pijama
Çanta hazırlarken okuduğum forumlarda bir çok kişi gecelikle rahat etmişken, bir o kadarı da pijama takım diyordu. Üçüz bebek sezeryan kesiği maalesef tek bebekten daha geniş, ve o kooooooooocaman göbekten sonra bebekler alınınca foslayan karın öyle büyük acı veriyordu ki bırakın lastikli bir şey giyip karnıma çekmeyi üzerime çarşafı bile çekemedim. Bu sebepten kesinlikle gecelik öneriyorum. Hastane sıcak olduğundan ve kolunuzdan serum bağlanacağından uzun kollu olmasına gerek yok. Önü mutlaka düğmeli olmalı, çünkü her 3 saatte bir süt sağmanız gerekecek. Böylelikle rahatlıkla sağabilirsiniz. En az 2-3 tane çantada olsun.

İç çamaşırı
Olabildiğince yüksek belli olsun ki ameliyat kesiğinize gelmesin. Hastane için mümkünse en yumuşağından bildiğimiz anane çamaşırı olsun. Kolaylıkla açılabilen lohusa sütyeni işinizi görecektir.Ayrıca lohusa atleti de mutlaka öneririm, belinizi sırtınızı sıcak tutacaktır. 

Gögüs Pedi: Bir kaç marka kullandım ama en iyisi Lansinoh'un pedleri. Kesinlikle öneririm.

Göğüs Kremi
Lansinoh kremi kullandım ve çok memnun kaldım. Doğumdan yaklaşık bir ay öncesinden kremi sürmeye başlamanız öneriliyor. Hastanede de sütünüzü sağmadan önce , bebeğini emzirmeden önce rahatlıkla sürebiliyorsunuz ve gerçekten işe yarıyor.

Terlik & Çorap
Benim ayaklarım o kadar şişmişti ki 43 numara erkek terliği bile ufak geldi. Her şeyim oldu da bir lohusa terliğim olamadı maalesef :) Aldığım o süslü püslü lohusa çoraplarım yerine yanları kesilmiş erkek çorapları olabildi kocaman ayaklarıma.Üçüz bebek bekliyorsanız büyük ihtimalle ayaklarınız  çok şişecek ya da zaten şuanda şiş; terlik çorap numarasınız en büyüğünden tutmakta fayda var. Ayrıca benim doğumdan sonra da 5-6 gün şişliklerim devam etti.

Sabahlık &Şal Vs.
Hastaneler zaten sıcak olacağından penye bir gecelik işinizi rahatlıkla görür.

Lohusa tacı
Çeşit çeşit kırmızı lohusa taçları  var artık, süs püs oranınıza göre seçebilirsiniz. 

Bakım Çantası
Makyaj malzemeleri, tarak, toka, jöle, diş fırçası-macunu, , kolonya, parfüm,küpe vs içeren annenin bakımı için ufak bir çantanız olsun

Fotoğraf  Makinesi: Mutlaka pili şarj edilmiş yada yedek pili olan; ayrıca hafıza kartı boşaltılmış yada yedek kartı olan bir makineniz hazır olsun. Bebeklerin ne zaman geleceği belli olmaz. Bol bol fotoçekin, gelen,gideni odanızı , çiçeklerinizi çikolatanızı :D benim gibi sonra o güzel günü hatırlamak için bakar bakar durursunuz.

Süt sağma makinası: Benim bebeklerim kuvöze girdiğinden sütü hastanede sağmaya başlayıp bebek yoğun bakıma yolladık.Makineyi hastaneden MEDELA Lactine kiraladık. Ama siz aldığınız makineyi de götürebilirsiniz.

Hijyenik Ped: Uzunlarından tercih etmenizi öneririm. 

Petibör biskuvi: Yemeye ilk izin verilen yiyecek olduğundan aç karna 1,5 iskenderden daha lezzetli geliyor :)

Ayrıca: 
Kirliler için torba 
Yaptırdığınız son tahliller
Nüfus Cüzdanı
Sağlık Güvence kartınızı yanınızda bulundurunuz :)

Yıkayıp ütülediğiniz çamaşırlarınızı buzdolabı poşetlerine koyup temiz bir şekilde çantanızda saklayabilirsiniz. Buzdolabı poşeti şeffaf olduğundan içinde ne var rahatlıkla görebilirsiniz. Yanlışlıkla yere düşse de hijyeni bozulmaz :)

0 yorum: